Een werkdag op de klantenservice bij VIVISOL

Louise vertelt

Van telefoontjes tot het regelen van overeenkomsten die getekend moeten worden: geen dag is hetzelfde op de klantenservice van VIVISOL. Maar iedere dag is waardevol. Louise vertelt over haar werk als senior customer service medewerker Longzorg.

 

Maak kennis met Louise: 
- 45 jaar, 3 kids, net oma geworden. 
- Werkt sinds 2020 bij VIVISOL. 
- Meest bijzondere gesprek: “Met een patiënt met clusterhoofdpijn bij wie de medicatie niet meer werkte. Wij leverden diezelfde dag nog zuurstof. Zo maakten we echt een verschil voor haar. Hoe blij ze met ons was, staat me nog steeds bij.” 

 

Geen dag hetzelfde

De werkdag van onze klantenservice begint om 08:30 uur: dan zijn de lijnen open. Louise: “Elke ochtend starten we samen aan de telefoon om de eerste belletjes op te pakken. Daarna gaan we aan de slag met onze taken voor die dag. Bijvoorbeeld: verwerking van aanvragen van het ziekenhuis of de huisarts; administratie voor onze buitendienstmedewerkers die de dag ervoor hun routes hebben gereden; afhandeling van e-mails, telefoontjes en chatberichten van onze patiënten.” 

 

Antwoord geven op vragen

Louise: “We zijn betrokken bij onze patiënten. Ze bellen ons op met vragen en onduidelijkheden. Wij zijn er om ze antwoord te geven of ze op weg te helpen. Ze maken zich bijvoorbeeld zorgen over hun zuurstoflevering op vakantie. Met ons wereldwijde netwerk kunnen we bijna overal zuurstoftanks leveren, ook op de vakantiebestemming van onze patiënten. Dat stelt ze gerust, want nu hoeven zij die niet mee te nemen. Zo dragen we bij aan de kwaliteit van leven voor de patiënt.” 

 

“We grappen vaak dat we de leukste afdeling van VIVISOL zijn; maar zo voelt het dan ook echt.” 

– Louise, senior klantenservicemedewerker 

 

Een warm welkom

Louise vertelt: “Hoe ik bij VIVISOL terechtkwam, is nog wel een bijzonder verhaal. Ik heb zelf slaapapneu en gebruik daarvoor een MRA-beugel. Die was stuk en dus kwam ik via mijn zorgverzekering bij VIVISOL terecht. Daar kwam ik bij toeval een oud-collega tegen, die dacht dat ik kwam solliciteren. Dat was natuurlijk niet het geval, maar het zette me wel aan het denken. Na een paar weken was ik weer terug: voor een gesprek met die oud-collega. Na twee leuke gesprekken startte ik op de klantenservice afdeling. Veel collega’s komen via via binnen bij VIVISOL.” 

 

Onze klantenservice:
- Achttien collega’s, op de afdeling ‘longzorg’. 
- Op locatie, maar soms werken mensen ook thuis. 
- Van 22 tot 60+: jong en oud werken samen. 
- Gezellige etentjes en interessante workshops. 
- Naar eigen zeggen de leukste afdeling van VIVISOL. 

Louise: “Het was een warm onthaal. Ik voelde me direct welkom. En dat terwijl ik in een drukke en unieke periode binnenkwam, namelijk coronatijd. Ik zeg daarover: het was geen gespreid bedje, maar wel een warm bad. Iedereen is betrokken en we werken met z’n allen samen om het beste uit ons werk naar boven te halen.” 

 

Van jong tot oud

Welke gesprekken je voert, is ook elke keer anders. Louise: “Vaak heb je oudere mensen aan de lijn. Dan moet je wat duidelijker en rustiger praten. Je merkt dat zij soms ook behoefte hebben aan een praatje. Als het rustig is, dan maken we daar tijd voor. Ook bellen bijvoorbeeld jongere COPD-patiënten die extra zuurstof nodig hebben. Of clusterpatiënten die enkel zuurstof gebruiken als ze een aanval voelen opkomen. Je hoort het al: de diversiteit is enorm. Dat maakt elk gesprek weer anders. Daarom is het werk zo leuk!” 

 

Kom ook op onze klantenservice werken. Bekijk onze vacatures.